טיילת תל אביב

חוף תל אביב לובש במבוק

עמיד, איכותי ואקולוגי

תכנון: מייזליץ כסיף אדריכלים

ביצוע: קנה'קש PRO 

 

משרד האדריכלים מייזליץ-כסיף ניגש לתכנון פרויקט חידוש טיילת שפת הים בתל אביב, בשטח המשתרע על 2.5 ק"מ לאורך רצועת החוף – מחוף גורדון בצפון ועד הדולפינריום בדרום.

המטרה היתה לייצר מרחב ציבורי חדש וייחודי הקושר בין הרחוב העירוני ובין חוף הים החולי, ומציע תנאים להתפתחותה ופריחתה של תרבות החוף בתל אביב.

במקום הקיר שחצץ בין ציר התנועה והחוף, ויצר מצב שבו צדו המזרחי של החוף כמעט ולא היה בשימוש, שאפו האדריכלים ליצור מצב שבו העיר "נשפכת" אל הים – באמצעות בניה של טריבונות דק ובטון היוצרות ירידה הדרגתית מן הטיילת אל החוף. בשלב הראשון נבחר עבור הפרויקט דק מעץ איפאה, עץ טרופי שמקורו ביערות הגשם ההולכים ומתמעטים. בעקבות מחאה של ארגון 'גרינפיס' העולמי נגד השימוש המזיק באיפאה, נבחר במבוק מוסו כאלטרנטיבה ירוקה ואיכותית.

דק במבוק x-treme מתאים במיוחד לשימוש גם באזורים שבהם תנאי האקלים אינם פשוטים: הוא עמיד בפני שמש, מלח ורטיבות ושומר על יציבות ומראה יפהפה של עץ טבעי, גם כאשר נראים בו סימני הזמן. במשרד האדריכלים מדווחים על שביעות רצון מהתנהגות החומר בשטח, המציע פתרון אקולוגי יחד עם מופע אדריכלי איכותי. בהמשך להצלחת ה"פיילוט", ימשך השימוש בדק במבוק x-treme גם בשלבים הבאים של חידוש הטיילת ויורחב אף לפרגולות והספסלים המוצבים באתר.

צילום: אלעד גונן